PING
GOLFSHOW MED FOKUS PÅ SPANIEN

GOLFSHOW MED FOKUS PÅ SPANIEN

Af Pressemeddelelse

Med 100 udstillere på 60 stande bliver Dansk Golfshow igen et tilløbsstykke på Ferie for Alle-messen i MCH Messecenter Herning 23.-25. februar. 

Med Spanien som det officielle partnerland på Ferie for Alle-messen i MCH Messecenter Herning 23.-25. februar vil messen være præget af de rød-gule spanske nationalfarver – ikke kun på udlandsdelen i hal M, men i høj grad også i hal L, der huser den store golfmesse, der endnu engang sætter rekord med 100 udstillere på 60 stande.

”Vi kan godt mærke, at Spanien er et af de største rejselande for danskere generelt og for danske golfspillere i særdeleshed. Med Spanien som partnerland på messen kan temaet i høj grad også ses i golfhallen, hvor Den Spanske Stats Turistbureau for første gang har sin egen stand på 50 kvadratmeter,” siger Johnny Tang Frandsen fra MCH.

Interessen fra spanske destinationer, hoteller og golfresorts har været så overvældende, at turistbureauet deler stand med en halv snes partnere. Dertil kommer selvstændige stande med Mallorca Golf Island og Costa Brava Tourist Board.

Til nyhederne på golfmessen hører også to selvstændige italienske stande, den ene fra den populære region ved Garda-søen.

Traditionen tro er også Tyskland rigt repræsenteret på messen med en række selvstændige stande, men også som en del af GolfTyskland.dk på den store NordicGolfers-stand, der også repræsenterer golfresorts i Sverige og en række andre europæiske lande – inklusiv Spanien.

Danske rejsebureauer
Spanien vil også indirekte være repræsenteret på selvstændige stande for danske golfrejsebureauer som Green2Green, Bravo Tours, Classic Golf og Golf Plaisir. Sidstnævnte bureau er med for første gang på golfmessen, og det er der flere grunde til ifølge Jakob Plougman Kristensen.

”I 2017 skiftede vi navn fra Krone Golf til Golf Plaisir, der også er det navn, vi markedsføres under i Sverige. Golfmessen er en god anledning til at gøre opmærksom på navneskiftet, men når Spanien nu er partnerland er vi også med for at sætte fokus på De Kanariske Øer, hvor vi er blandt de største aktører,” siger Jakob Plougman Kristensen.

Golf Plaisir benytter også lejligheden til at slå på tromme for eksklusive rejser til Ryder Cup-matchen på Le Golf National i Paris i september, men også på årets første major-turnering, US Masters på Augusta National i april.

”Vi tilbyder fire forskellige pakker til Ryder Cup, fordi vi gerne vil give vore gæster lidt mere end blot tre-fire dages turneringsgolf. Vore gæster kan bl.a. få et unikt indblik i champagne-produktionen, og vi vil også gerne give gæsterne en fuldendt rejseoplevelse med slotsophold og golf på nogle af de bedste baner inklusiv Golf de Fontainbleu og Golf de Crecy, der er Arnold Palmers eneste bane i Frankrig.”

DGU-debut på messen
Dansk Golf Union har ikke tidligere været synlig på golfmessen, men det laves der om på i år, når unionen benytter lejligheden til at sætte fokus på unionens omdømmeprojekt med det overordnede budskab: Golf Gavner.

DGU’s kommunikationschef, Jesper Jürgensen, vil fredag være at finde på PGA-standen, hvor han vil komme med en uddybende fortælling om Golf Gavner-projektet – med fokus på DGU’s 2017-projekt Golf og Diabetes.

DGU bakker også op omkring Herning Golf Klub, der på sin egen stand også sætter fokus på Golf Gavner-projektet for at imødekomme de mange ikke-golfere, der også besøger hallen i løbet af messen.

Højskoler og Made in Denmark
Nørgaards Højskole i Bjerringbro havde så stor succes med en stand på golfmessen i 2017, at højskolen er med igen i år, hvor også Idrætshøjskolen Sønderborg har en stand på messen.

”Vi vil gerne henvende os til et publikum, der normalt ikke har så godt et kendskab til højskoler. Vi vil fortælle om højskolens kurser målrettet bridge og golf foruden almindelig folkeoplysning og demokratidannelse,” siger Thomas Amstrup fra Nørgaards Højskole, der samarbejder med de omkringliggende golfklubber i Tange Sø, Viborg og Silkeborg.

Made in Denmark-organisationen, der står bag afviklingen af European Tour-turneringen, er tilbage igen på messen efter et enkelt års fravær i 2017.

”Der er et par overraskelser på vores stand, som jeg ikke kan løfte sløret for, men gæsterne vil få mulighed for at deltage i konkurrencer og købe billetter til årets Made in Denmark, der i år som bekendt er flyttet fra Himmerland til Silkeborg Ry Golfklub,” siger Thomas Nielsen fra Made in Denmark.

Billedtekster: På golfmessens Wilson-stand er der gode råd at hente for gæsterne.

Related posts

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Gå ikke glip af de seneste nyheder fra golfens verden, nye konkurrencer og meget mere - og vi lover at 

Tak for din tilmelding!

X